Bracia Samwer inwestują w reklamę na Facebooku

Miachael Arrington napisał, że bracia Samwer (inwestorzy między innymi w portalu Nasza-Klasa.pl) są zainteresowani inwestycją w Facebook. Według informacji na TechCrunch ta inwestycja jest już potwierdzona, komentarze pod wpisem sugerują objęcie 0,3% udziałów za 60 mln USD. Co do wysokości tej kwoty (cytat z jednego z komentarzy):

[...]
they got a cheaper valuation then Microsoft. In exchange they offer their help in entering the German market.

inny komentarz:

I´m from Germany and used Facebook and StudiVZ. Lately I stopped using StudiVZ cause more and more of my German friends are signing up on facebook and its weird to use two such similar communities. I now receive every day German facebook friend requests from people who are also on StudiVZ. The only friends who are not on facebook are friends who are bad with english. As soon as facebook is available in German this trend would increase for sure. Facebook is just a better user experience.

Bracia Samwer (Alexander, Olivier i Marc) inwestowali również w StudiVZ (polska wersja tego serwisu dla studentów to StudentIX.pl) - niemieckiego klona Facebooka - widać więc pewien trend tutaj - ogólnie rzecz biorąc niezbyt przyjazny, bo wykorzystanie (zniszczenie?) poprzedniej inwestycji z której już wyszli.

Pomijając powyższe kwestie etyczne, jeśli Facebook wyprze StudiVS, następnym krokiem mogłoby być wejście na polski rynek. Ja osobiście jestem za.

5 Odpowiedzi to “Bracia Samwer inwestują w Facebook”

  1. kuba filipowski Says:

    czemu jesteś za?

  2. Sebastian Kwiecień Says:

    Facebook ma mnóstwo gadżetów. Daje możliwość prowadzenia wielu rodzajów kampanii reklamowych w zależności od nakreślonego celu. Reklama na Facebooku jest niezwykle elastyczna i skuteczna. Jest dużo ciekawych narzędzi, które można używać na platformie (np. powiadomienia o różnych zdarzeniach). Otwartość platformy FB powoduje że mogą powstawać nowe aplikacje podpięte pod sieć społecznościową. Obserwując choćby blipa widzę, że odpowiednie udostępnienie API uwalnia mnóstwo pomysłów - szkoda, że nasze serwisy jeszcze tego nie mają.

  3. nbw Says:

    I wiekszosc z tych aplikacji to porownywarki profili ;) Mnie FB “ani ziebi ani parzy”.

  4. Mariusz Says:

    Jeden z komentarzy na techcrunch:
    wow. first you copy, then you sell, then you invest in the original. ;)

  5. Sebastian Kwiecień Says:

    Tak, mocne podsumowanie.

Zostaw odpowiedź

Comment spam protected by SpamBam