Social commerce - razem taniej

Okres świąteczny wypełniony jest zawsze optymizmem, podsumowaniami, planami i statystykami sprzedaży internetowej. Potwierdza się opinia, że blogi budują zaufanie

Also fueling the sales growth of niche products are social networks and blogs, whose influence on shopping decisions is evident and growing, eMarketer’s Grau said. “Word of mouth via blogs and social networks is another means in which small Net retailers are gaining traffic,” he said.
The rise of this so-called social commerce effect was documented back in October, weeks before the start of the holiday shopping season. That study, by Compete, found that when making a purchasing decision, social networkers give more weight to their peers’ feedback than to any other source of information.

U nas na razie jeszcze poza serią blogopodobną z O2 (luxlux.pl, autokrata.pl, snobka.pl) nie spotkałem opiniotwórczego bloga “konsumenckiego”. Były jakieś próby gadzet.net - R.I.P. i ostatnio powstało coś nowego. A mnie się marzy polski engadget - o ile prostsze byłoby kupowanie prezentów :).

A pomyślmy o czymś takim - budujemy system, który kojarzy ludzi zainteresowanych kupnem konkretnej rzeczy, tak aby stać się wirtualnym-nabywcą-hurtowym. Kupujący są szczęśliwi - mają rabat dla hurtownika, sprzedający są szczęśliwi - zwiększają obrót, właściciel systemu jest szczęśliwy bo ma kolejny sukces web-dwa-zerowy…

Może to dobry pomysł do rozwinięcia w Polsce? Tylko czy ecommerce u nas jest już na tyle rozwinięty, że ludzie potrzebują tego typu narzędzi? Cóż - chyba tak.

Czy skusilibyście się aby przystąpić do takich zbiorowych zakupów? Jakie pułapki widzicie?

9 Odpowiedzi to “Social commerce - razem taniej”

  1. Marcin Jagodziński Says:

    To nie są nowe pomysły, już 6-7 lat temu robiono takie systemy. Pytanie tylko, czy faktycznie “rabat dla hurtownika” da się osiągnąć. My jednak jesteśmy ciągle na etapie porównywarek cen. Kolejny etap dopiero przed nami.

    Taka ciekawostka trochę a propos: zgłosiłem się testowo do tradedoublera. I na razie 2 na 3 potencjalnych partnerów (Skype i jakaś firma od komórek) odrzuciło netto.blox.pl jako miejsce pozyskiwania klientów.

    A my tu piszemy o budowaniu zaufania przez blogi… na razie to same blogi jeszcze nie budzą zaufania.

  2. Michal Says:

    Jest jeszcze http://www.stylmiasta.pl/ :)

  3. Michal Says:

    News (wczorajszego) dnia: http://www.internetstandard.pl/news/104811.html
    Gratulacje dla braci, Treka i Tranquila, z Wrocek.pl! :)

  4. Mariusz Gąsiewski Says:

    Według mnie to już jest kwestia czasu, żeby coś podobnego powstało w Polsce. To prawda, że rynek Ecommerce się rozwija bardzo szybko w Polsce, ale nadal jego rozwój utrudniają wysokie koszty wysyłki i niski poziom zaufania do zakupów elektronicznych. Zbyt mało jest jeszcze dobrze rozpoznawanych marek polskiego Ecommerce. Do tego dochodzi nadal niezbyt wysoki wskaźnik Internautów w polskim społeczeństwie. Potrzeba chyba po prostu jeszcze trochę czasu.

  5. Melvyn Says:

    Z tego co wiem to już powstaje. Projekt jest dość “tajny”, ale za kilka tygodni ma wystartować.

  6. Mariusz Gąsiewski Says:

    Możesz uchylić rąbka tajemnicy o tym “tajnym” projekcie :)

  7. Melvyn Says:

    No trochę wiem, ale zagrożono mi urwaniem klejnotów więc nic nie powiem :) Jedyne co mogę powiedzieć to to, że jeśli nie pojawi się jakaś druzgocąca nieprzewidziana okoliczność, projekt powinien znaleźć swoje miejsce pomiędzy tuzam polskiego netu. Autor - mój dobry znajomy, nie przepada za łebdwazerowym sposobem promowania wersji pre-pre-pre-alpha więc jak to sam mówi: “siedzi i robi a jak zrobi to pokaże” :) Pozostaje czekać.

  8. Mariusz Gąsiewski Says:

    Ok. Wiadomo, klejnoty rzecz ważna :) Czekamy więc na premierę.

  9. Tomek Karwatka Says:

    A od kilku dni mamy bloga o gadzetach od kobiet dla kobiet: http://zakupy.blox.pl :)

Zostaw odpowiedź